tirsdag den 1. oktober 2013

Mompiche - tag mig tilbage

Så har jeg været på den første tur med rotary og alle de andre udvekslingsstudenter. Ved godt, at det er noget tid siden, men har simpelthen skullet så meget. Søndag d. 15 september meget tidligt om morgen gik turen nemlig mod Mompiche på sporgcamp. En 7 timers køretur i bus sammen med alle de andre udvekslingsstudenter fra Quito området. Efter noget som mest bare ligende en jungle, ankom vi endelig til dette her helt fantastiske hotel "Decameron".
Decamercon som ses ude fra stranden af
Her blev vi tjekket ind på værelser to og to, hvor jeg var så heldig at komme til at bo på værelse med skønneste Olive fra Schweiz, som også er i den samme rotaryklub som mig. Derefter startede vi ellers ud med en spansk test, hvorefter vi ellers kunne gøre hvad vi ville. For Olives og mit vedkommende blev det til en tur i poolen, tjekke hotellet ud og ellers en tur  ned i den store "tag selv buffet".

Vi  lavede simpelthen så mange ting og alligevel ikke, så kan jeg ikke helt huske hvilken dag og hvornår, men cirka hver eneste dag startede vi ud med morgenmad, derefter spansk fra 09:00 - 13:30 (hvilket jeg ikke fik så meget ud af, da jeg vidste det hele hjemmefra DK af.) Derefter frokost - fri buffet. Ligge ved poolen eller tage en båd over til en ø, hvor man bedre kunne bade ved stranden og slikke sol. Drikke massere af juice, nyde det fantastisk hotel og snakke med alle de andre udvekslingsstudenter . Kl 17:00 tilbage og have spansk til kl 19:00. Om aften: spise noget mere lækkert mad, se aftens show og ellers bare slappe af. Sådan så det meste af ugens program ud.
En ting som jeg bestemt godt kan huske og virkelig ikke fortryder jeg gjorde, var om onsdagen. Olive og jeg havde nemlig bestilt en massage. Vi gik først ud til denne lille ø, som var en slags tilbygning til hotellet. Her blev vi taget imod og ført ud til hver sin lille træhytte med udsigt over hele havet, tropisk musik og ellers total afslapning. Tror da nok lige at jeg følte mig heldig!!
Alt i alt en virkelig lækker uge. Ikke så meget spansk, men en masse dejlige oplevelser og mange søde udvekslingsstudenter. -Og da jeg ikke kan fortælle så meget, så må I i stedet få en masse dejlige billeder.


Første dag. Efter ankomst til Decamercon

Sidste dag - det traditionelle flag billede 
Franskmænd

Olive og jeg a la playa

Vi venter på at komme over til øen med båden


La playa

Stranden ovre på øen

Hotellet som ses ovre fra øen

En tysker, en canadier og en dansker

Udsigt over poolen fra vores hotelværelse

Spaén hvor vi fik massage

2 kommentarer:

  1. Nøj, hvor ser det dejligt ud.
    Som sproglærer bekymrer det mig dog, at I ikke lærte noget spansk, men nyder at du har det godt
    Kh
    H og M

    SvarSlet
  2. Hej. Ja det var et rigtig dejligt! Selvfølgelig lærte vi noget, (jeg) lærte bare ikke så meget da det meste var grammatik og jeg allerede vidste det meste hjemmefra....
    Håber I har det godt?
    Knus

    SvarSlet