søndag den 22. december 2013

Nu det jul igen og nu det jul igen

Ja så er vi sørme i december og lige om to dage er det juleaften. Det er overhovedet ikke gået op for mig og tiden er bare føjet afsted hurtigere end hurtigere. Jeg har været på ture som I kan læse om i det andet indlæg, vi har haft julemiddag med først de gamle rotary folk og derefter med vores rotex, jeg har haft lavet risengrød, vi har bygget og pyntet juletræ og de her 9 dage op til jul har vi/ har vi haft noget som hedder (Novena) med vores naboer. -(Novena er noget de har 9 dage før jul, hvor man sidder om aften om hører noget fra biblen, siger nogle bønner og synger nogle sange ved et krybbespil som de har i hvert hus ved juletid. Enten gør man det bare i familien, men på min vej har de det, hvor man tager rundt til hver af naboerne. Super hyggeligt!)

Det er risengrød...... på sushi ris 
Min værts-far er glad for risengrød




















Min værts-mor synes også risengrød er godt 
Vores krybbespil



















Klar til julemiddag med Rotary 

Varm te og hotdog med chokolade efter juleindkøb 


















Et "juletræ" som vi var med til at pynte på vores vej.. Ja kønt er det ikke....

Juleafslutning! 

Juletræ i vores "bilka" = San Luis 

Udover det var jeg også her den anden dag ude på en fattig skole sammen med nogle af vores Rotex med slikposer til alle skolebørnene. Jeg var den eneste af os udveklingsstudenter, da jeg var den eneste der havde fået juleferie om torsdagen.-Hahah.  Her legede vi lege med dem, sang og dansede. Derefter tog vi så videre til et hospital for personer med problemer i hjernen (kan ikke huske hvad det hedder) med sandwich og juice.En virkelig speciel oplevelse, da der var nogle som kunne ligne helt normale personer og andre som man virkelig kunne se havde problemer. Det eneste lidt ubehagelige var, da en mand på 42 år kom hen til mig og ville danse og hele tiden skulle sige til mig, mit hår og øjne var virkelig flotte og alle mulige ting ligesom det.. Men det var helt sikkert en oplevelse jeg vil huske, og samtidigt kunne man også se hvor glade de blev for at vi kom.

Nogle fra Rotex og tre af os udveklingsstudenter som havde lavet slikposer til nogle fattige børn vi var ude at besøge 

Klar med rottehaler og glimmer i ansigtet til at besøge skolen og hospitalet

Skolen vi besøgte

Ja, jeg har dog ikke haft julekalender, hørt så meget julemusik eller haft så mange andre danskjuletraditioner som jeg plejer, men hyggeligt har det været. I morgen skal jeg lave havregryns kuller og jødekager også glæder jeg mig ellers til at se hvordan juleaften skal forløbe..

Jeg håber I alle derhjemme får en rigtig dejlig jul, også når jeg forhåbentlig at skrive inden det bliver nytår!  

Glædelig jul

Ingen kommentarer:

Send en kommentar