torsdag den 20. marts 2014

Convivencia og 7 måneder i Ecuador

I dag havde vi det som de kalder "Convivencia". Som er en dag hvor man slipper for normale timer og i stedet skal ned til der hvor nonnerne bor (ja der bor og arbejder nonner på min skole, som så har deres værelser og alt det der nede i en lille have, som så hører til skolen) og høre om Gud. Plus så må man så også tage noget mad med, som man ellers ikke plejer at må. -Jeg havde f.eks lavet fastelavnsboller til hele min klasse, som de rigtig godt kunne lide.. 
Men ja, dagen startede ud med at vi lige kort fik at vide dagens program, også derefter gik ned i en lille sal for at læse lidt i biblen osv.. Nogle sange, bønner og vejen til at komme nærmere på Gud gik tiden ellers med. Jeg havde det rigtig svært med at tage det seriøst, da det jo er noget, som vi overhovedet gør i Danmark. Men jeg prøvede virkelig mit bedste for, at respektere hvor meget det faktisk betyder for dem her, det med religion. 
Det går så først rigtig op for mig, at vi så nu, skal til at sige ting omkring klassen eller bare en selv, om noget som man er ked af eller noget som man er glad for. Som f.eks ting som man har gjort mod andre eller bare ting som man er glad for generelt. Det går så på omgang imellem hver elev, og jeg fik da også lige lov til, at sige nogle få meget forvirrende sætninger på spansk, om hvor glad jeg er for, at de har taget så godt imod mig og ja bla bla bla.. Turen kommer så til en af mine bedsteveninder hernede. Hun starter ud med, at sige noget om de personer som hun holder meget af. Hun nævner så også mit navn og begynder at sige, hvor glad hun er for, at havde fået lov til at kende mig og hvor meget hun holder mig.. Der kunne Freja så ikke holde tårerne tilbage længere.. Normalt er jeg ikke den type person som er god til at vise følseler eller noget, med det her fik mig godt nok til at føle, at det var min sidste dag i Ecuador. Jeg tror virkelig at der gik det op for mig, hvor meget alle de personer her betyder for mig. Selvom jeg ikke snakker ligemeget med dem alle, så har de alligevel alle taget så godt imod mig og har villet snakke med mig. Tror det bliver så hårdt at sige farvel til dem allesammen. Jo jeg savner mine venner og min familie derhjemme rigtig meget og Danmark generelt, men Ecuador giver og lærer mig så mange ting, som jeg ikke ville have vidst, hvis jeg ikke taget hertil. Min udvekling giver mig ikke kun oplevelser som flotte steder jeg vil kunne huske jeg har besøgt, den lærer mig også en masse ting om mig selv, som jeg ikke vidste før og hvor meget jeg sætter pris på de ting, som jeg ikke vidste jeg satte pris på.. 
Jeg tror jeg har fundet ud af, at nogle gange må mange bare springe ud i de ting, som ikke altid går som man regner med.. Ecuador var min tredje prioritet og hvis jeg går tilbage til lidt over et år fra nu af, så havde jeg aldrig troet, at det var her jeg ville tilbringe min udveksling. 

-Ja undskyld det blev så langt og så meget følelsehalløjsludre, men havde bare lige brug for at komme ud med at det her. 7 måneder og det hele, der er det der gør det..   

Næste indlæg bliver om min tur til Galapagosøerne.. 

Chicos los quiero mucho! Siempre estan en mi corazon <3 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar