onsdag den 4. september 2013

Fødselsdag og første skoledag

I mandags havde jeg første skoledag og fødselsdag. Dagen startede ud med, at jeg blev vækket meget tidligt om morgen med en kort fødselsdags sang, da jeg skulle op og møde i skole kl. 07:00. Min værtsmor (Rosy) og min værtssøster (Gina) vækkede mig også var det ellers på med skoleuniformen. Efter noget morgenmad og det traditionelle førsteskoledagsbillede, var det ellers afsted mod Giovanni Antonio Farina Unidad Educativa.
Gina og jeg

På skolen blev jeg først introduceret til en pigen som går på sammen årgang som mig og hendes lillesøster, da min værtssøster kendte dem. Kren og Sofia. Derefter blev vi placeret i drenge og pige rækker, efter klasse og klassetrin. Her var Kren heldigvis så sød at præsentere mig til dem hun kendte fra min klasse, så jeg havde nogle få at snakke med. Efter lidt snakken med nogle af pigerne fra min klasse, skulle vi ellers stå i 40 min og høre flere forskellige lærer og nonner snakke, hvilket jeg ikke forstod noget af..., så meget kedeligt... Da det endelig var færdig kunne vi så gå til vores klasselokale. Her kom vi ind i et okay stort lokale med en masse stole og borde meget tæt på hinanden. Da alle var kommet ind, kom læren og alle eleverne skulle rejse sig op og sige noget på italiensk/spansk. Da det var gjort, skulle alle så præsentere sig selv. Skiftevis skulle man rejse sig op og sige sit navn og efternavn. Da det blev min tur gik det knap så godt og læren så meget mærkelig ud da jeg sagde mit navn, så han skyndte sig at sige, at jeg bare skulle sætte mig ned igen.
Da alle var færdige begyndte læren ellers og sige en masse på spansk og meget hurtigt på spansk, så igen, ikke så meget forståelse fra mit vedkommen. Efter to time, var skolen forbi og vi kunne så tage hjem.

Da vi kom hjem skulle jeg så skynde mig at klæde om, da jeg sammen dag også skulle have ordnet nogle papir med min counsler -Også selvom det var min fødselsdag. Efter fire timer i et "venteværelse" (hvor jeg tilfældigvis mødte en af de andre piger -Sofie- fra Danmark) kunne vi så endelig kører videre til dagens næste punkt. Min counsler havde nemlig aftalt med hendes sønner og den enes kæreste, at vi skulle mødes og spise frokost i et kæmpe shoppingcenter (San Luis). Her fik jeg så også lov til at vælge en hel valgfri fødselsdagsgave fra rotary. Det blev en ecuadoriansk fodboldtrøje.

Alle de dejlige gaver

Endelig hjemme, meeeen nej. Da jeg var kommet hjem, kunne jeg så få lov til at vente lidt mere, hvorefter en af familiens gode venner (og min værtsbror som er i Tyskland gode ven) Guillermo kom og gav mig natbriller på og jeg skulle føres ned ad trappen. Da jeg tog natbrillerne af, havde min værtssøster, min værtsfar, og Guillermo gjort klar med kage, pynt og snacks. Jeg blev virkelig overrasket!! En fødselsdagsang og som tradition i Ecuador skulle jeg tage en bid af kagen, meget skørt, men sjovt. Det var rigtig hyggeligt og sødt af dem og efter lidt tid kom Guillermos søster Sofia også.
Det var rigtig god dag, men også meget travl, så jeg var meget træt da jeg gik i seng.


Guillermo og jeg 

Mig som ikke ved overhovedet hvad der foregår.. 

Kagen, Gina og jeg 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar